Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Bomben: Vi sänder bandy-VM 2018

Här är dagens bomb i bandy-Sverige.
Bandypuls sänder VM 2018.
– En stor dag för oss och en fantastisk julklapp till alla våra bandyälskande användare, säger Mattias Wallström, ansvarig för sportens affärsutveckling på Mittmedia.

Annons
Foto: TT. (Bilden är ett montage)

I somras sände Mittmedia två av Östersunds FK:s matcher i Europa League.

Bandy-VM blir nu mediekoncernens nästa stora internationella rättighet.

Bandypuls, som drivs av Mittmedia, sänder de fyra hetaste matcherna enligt följande:

29 januari: Sverige–Finland

31 januari: Sverige–Ryssland

3 februari: Sveriges semifinal

4 februari: VM-finalen

Sverige reser till Chabarovsk i januari för att försvara VM-guldet. Foto: Janerik Henriksson

SE ÄVEN: Bandypuls TV – våra oeniga experter spår utgången av elitserien: "Det blir god natt"

Att matcherna kommer att sändas exklusivt på Bandypuls innebär att alla som är kund hos något av Mittmedias varumärken kan se matcherna.

Mattias Wallström, ansvarig för sportens affärsutveckling på Mittmedia, är lyrisk över att ha gjort klart med rättigheten för VM.

– Bandyn och Bandypuls är en viktig del av Mittmedia och vår digitala strategi. Det känns fantastiskt att nu kunna erbjuda våra användare bandy-VM och drömmen vore förstås att få visa en final mellan Sverige och Ryssland, där Sverige vinner och försvarar världsmästartiteln, säger han.

SE ÄVEN: Se när Svenne Olsson synar Bandypuls alternativa landslag: "Tuff fråga direkt, alltså"

Foto: Janerik Henriksson

LÄS ÄVEN: Förbundskaptenens svar efter fyrnationsturneringen – och så fortsätter arbetet inför VM

För att se matcherna krävs ett abonnemang hos Mittmedia, något som i dag över 300 000 personer har. Abonnemanget kostar från 99 kronor i månaden, och de fyra VM-matcherna kommer även att gå att köpa som pay-per-view.

Internationella bandyförbundets representant i affären har varit rättighetsagenturen Spring Media.

LÄS OCKSÅ: Million om blågula truppen inför fyrnationsturneringen: Skrällfaktorn är lika med noll

– Mittmedia har visat att de vill vara en spelare på de stora scenerna när det gäller sporträttigheter. Vi har återigen haft ett bra samarbete, som gjort denna överenskommelse möjlig, säger Hans Svelander på Spring Media.

TV: Se jubelfilmen från när Sverige tog VM-guld i februari

Så här säger Internationella bandyförbundets generalsekreterare Bo Nyman om överenskommelsen:

– Det känns spännande att få testa hur VM fungerar hos en stark medieaktör, som inte är en traditionell tv-kanal. Bandypuls är extremt starka i bandy-målgruppen och Mittmedia kan genom sin storlek nå ut till väldigt många potentiella tittare.

VM spelas 29 januari–4 februari i Chabarovsk i östra Ryssland.

MISSA INTE

Klart: Bandypuls blir Svensk Elitbandys mediapartner – och satsar: "Blir större än någonsin"

Bandypuls supersatsning – visar sju toppmatcher i Elitserien

Nästa steg i Bandypuls storsatsning – visar 12 matcher i damernas elitserie och bandyallsvenskan

Annons
Annons