Annons
Vidare till bandypuls.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Bandypuls kan vinna Årets Dagstidning – nominerat i två klasser: "Våra läsare är hela tiden i fokus"

"Årets redaktion" och "Årets affär".
Bandypuls har blivit nominerat i båda klasserna i den årliga tävlingen Årets Dagstidning.
"De betalande användarna som stadigt blir fler både lokalt och nationellt älskar Mittmedias Bandypuls", skriver TU – Medier i Sverige.

Årets Dagstidning är en tävling av branschorganisationen TU – Medier i Sverige. På tisdagen blev det klart vilka personer, tidningar och mediehus som kan vinna i tävlingens sju olika klasserna.

I två av klasserna är Bandypuls nominerat – bland annat som "Årets redaktion".

"Idogt och ihärdigt har den lilla redaktionen byggt upp en stor och trogen digital publik som vill veta allt om vad som händer på och kring bandyplanen. Nu har satsningen kommit på fast is. De betalande användarna som stadigt blir fler både lokalt och nationellt älskar Mittmedias Bandypuls. Gänget bakom håller uppe läslusten till sin kärlek till sporten – även när det är högsommar och långt till säsongen", lyder motiveringen under "Årets redaktion".

Bandypuls redaktion består av tre redaktörer plus sportjournalister runt om på Mittmedias lokalredaktioner som bevakar bandy.

Rikard Bäckman, tidigare nyhetschef på Bandypuls och nu en av tre redaktörer, är mycket glad över nomineringen.

– Det ligger så mycket hjärta, genuin kunskap och hårt arbete bakom Bandypuls, så det känns helt fantastiskt att bli uppmärksammad på det här sättet. Tillsammans med våra engagerade läsare kan vi varje dag ge bandyn den journalistik och uppmärksamhet som den förtjänar.

Motiveringen för "Årets affär" lyder:

"Mittmedia går mot strömmen och vågar satsa på leverans av kvalitetsinnehåll till en nischad publik för bandy. Låg churn och en lönsam affär för egen maskin redan under 2019 med en dubbling av prenumerationspriset samtidigt som antal betalande kunder ökar med 20 procent, visar att Mittmedia har hittat en lönsam formel för denna publik. Mittmedia visar att mod, nischfokus och innovation kan betala sig."

Mattias Wallström, Mittmedias affärsutvecklingsansvarig för sporten och som själv är nominerad i kategorin "Årets förnyare", säger:

– Det är snart sju år sedan vi startade Bandypuls. Vi har haft en engagerad publik redan från start och som sedan har följt med oss när vi började ta betalt för innehållet. Vi jobbar varje vecka för att utveckla vår affär kring Bandypuls, hela tiden med våra läsare i fokus.

Vinnarna presenteras på en gala på Berns i Stockholm den 22 april.